Jak numerować dowody księgowe?


Chcesz dowiedzieć się jak dobrze prowadzić księgowość swojej firmy? Odwiedź naszą stronę główną! Sposób prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów, a także sposób dokumentowania w nich zapisów znajdziemy w rozporządzeniu ministra finansów z 26. sierpnia 2003 roku w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Niestety żadne przepisy nie zawierają szczegółowych objaśnień dotyczących metody ich numeracji. Zazwyczaj stosuje się numerację roczną, która rozpoczyna się wraz z początkiem roku podatkowego bądź rozpoczęcie działalności gospodarczej. Pierwszy dokument należy nadać numer 1, a następnie kontynuować numerację do końca roku podatkowego bądź do momentu zakończenia działalności jeżeli ta wydarzyła się przed jego końcem. Podatnicy sami mogą decydować w jaki sposób ewidencjonować firmowe dokumenty. Najważniejsze jest aby pozwoliła ona na jednoznaczną identyfikację zawartych w niej zdarzeń gospodarczych, gdyż tylko to zapewni nam rzetelne prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Wszystkie pozycje muszą być numerowane po kolei, a numery nie mogą się powtarzać.